štvrtok, 27. novembra 2020
Mám nového klienta. Milujem ten pocit, ktorý príde pár sekúnd potom, čo si na rozlúčku podáme ruky so slovami, že detaily spolupráce preberieme na ďalšej schôdzke. Oslavný tanec nasleduje až po podpísaní zmluvy, ale nejaký to gesto v štýle Federera po získanom geme si neodpustím.
Znova sa máme stretnúť budúci týždeň. Vezmem ho do novej reštaurácie, ktorú nedávno otvorili moji dvaja kamaráti. Domáca talianska kuchyňa, vynikajúce víno, obsluha s motýlikom a bielym príručníkom na paži a my dvaja v drahých oblekoch. Túto scenériu ako z Kmotra si nepochybne užijeme obaja. V momente, keď človek odstúpi od závodu o najvyšší počet podpísaných zmlúv, prídu tie podpisy tak nejako samy. Jasne, to je tá cieľová rovinka, ku ktorej každý obchodník uháňa. Cestou je ale potrebné vybudovať vzťah založený na dôvere a plnení klientových potrieb. Zaujímavý, že toto neplatí len v biznise, ale aj v súkromnom živote.